Przejdź do treści

Witajcie w uważnej bajce: Truskawka, Tygrys i cztery żywioły

Czy zastanawialiście się kiedyś, co możemy odkryć, zatrzymując się na chwilę i skupiając na tym, co jemy?

Dziś opowiem Wam o uważnym jedzeniu truskawki, inspirując się medytacją o czterech żywiołach oraz bajką o mnichu, tygrysie i truskawce. 

Tak, tak – bajka też będzie.

To co ciekawi jak połączyć żywioły, mnicha, tygryska i jedzenie truskawki?

Zacznijmy jednak od początku.

Wiosenna joga czyli między ruchem a oddechem

Wiosna to doskonała okazja, aby dodać odrobinę uspokajających, świadomych ruchów do intensywnego dnia.

Jeśli prowadzisz zajęcia tematyczne o wiośnie, to mamy dla Ciebie wiersz          i karty wiosennej jogi. 

Joga dla dzieci pozwala im podążać za rytmami natury, czerpać inspirację       z kwitnącej przyrody i rozwijać wewnętrzną siłę oraz spokój.

Miłość z uważnością

Luty kojarzy się z miłością, przyjaźnią, sercem, kwiatami i czekoladą. 

No i świętem Zakochanych. I choć święto jest tylko 14 lutego, to sztukę kochania warto świętować nieco dłużej miesiąc. 

Zwyczajnie jest to dla dzieci wspaniała okazja do uczenia się empatii, miłości i dbałości o relacje z innymi ludźmi.

Poniżej proponujemy trzy aktywności uważności, które związanego                    z tematem miłości. 

Uważność dla dzieci nie musi być trudna

Uważność dla dzieci nie musi być i nie jest trudna!

Przede wszystkim nie oznacza siedzenia w ciszy przez wiele minut! Na naszym blogu znajdziesz przyjazne dzieciom aktywności mindfulness do wypróbowania.

Zatem niezależnie czy zaczynasz czy kontynuujesz przygodę z uważnością, mam dla ciebie kilka wskazówek, które pomogą ci sprawnie poprowadzić praktykę dla dzieci.

Małe momenty uważności

„Małe rzeczy? Małe chwile? Wcale nie są małe.”– Jon Kabat-Zinn

Uważność jest prosta.

Wystarczy zacząć od małych rzeczy. Bycie uważnym to wplatanie małych momentów uważności świadomie do swojego dnia. Możesz być uważnym w dowolnym miejscu i czasie. 

Jak?

Ćwiczenia z niemyślenia - kilka słów o uważności

Uważność to świadomość więc jest obecna wszędzie i zawsze.

To sposób bycia tu i teraz. Gdy bywamy częściej tu gdzie jesteśmy, możliwe że z czasem odkryjemy że:

  • czujemy mniejszy niepokój
  • śpisz lepiej
  • czujesz więcej lekkości
  • a nawet więcej szczęścia.

I być może gdy słyszysz te rzeczy myślisz – świetnie! Co mam zrobić?

10 uważnych zabaw, które nie są medytacją

Uważność nie zawsze musi oznaczać spokój i medytację.

W rzeczywistości jednym z naszych ulubionych sposobów na włączenie uważności do naszej codzienności jest zabawa!

Tak – dobre towarzystwo i ruch zachęcają do bycia w chwili obecnej, o co tak naprawdę chodzi w uważności

5 prostych praktyk uważności na powrót do szkoły

Te praktyki zawierają elementy uważności takie jak:

  • koncentrowanie i utrzymywanie uwagi,
  • trening zmysłów,
  • współczucia/ciekawości.
  • sprawdzanie wewnętrznego stanu
  • praktykach relaksujących,
  • ćwiczenia związanych z ciałem, oddechem i umysłem.

Ta piątka idealnie sprawdza się w szkole. Dlaczego?